مدرسه طراحی به کمک کامپیوتر

محلی برای ارائه آموخته ها برای فارسی زبانان

مدرسه طراحی به کمک کامپیوتر

محلی برای ارائه آموخته ها برای فارسی زبانان

مدرسه طراحی به کمک کامپیوتر
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

چگونه یک پولی کش را در solidworks مدل کنیم؟

دوشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۰۳ ب.ظ

آموزش سالیدورکز

کد قطعه : M-2

سطح قطعه : متوسط و پیشرفته

در این کتاب آموزشی ، مدلسازی قطعات این "فولی کش" را یاد میگیرید ، سپس با استفاده از محیط مونتاژ سالید ، آنها را روی هم سوار میکنید.

تصویری از بخش اول آموزش :

آموزش solidworks

تصویری از بخش دوم آموزش :

آموزش solidworks

تصویری از بخش سوم آموزش :

آموزش solidworks

تصویری از بخش چهارم آموزش :

مونتاژ در solidworks

در حین آموزش با دستورات بسیاری از نرم افزار سالیدورکز آشنا میشوید که در زیر تعدادی از آنها آمده است. همچنین با نحوه استفاده از قسمت Librery  نیز آشنا خواهید شد.

  • ایجاد Sketch
  • ایجاد Arc
  • ایجاد Smart Dimension
  • ایجاد Fillet
  • ایجاد Revolved Boss/Base
  • ایجاد Offset Entities
  • ایجاد Extruded Cut
  • ایجاد Circular Pattern
  • ایجاد Mirror Entities
  • ایجاد Line
  • ایجاد Circle
  • ایجاد Trim Entitie
  • ایجاد قید Equal
  • ایجاد قید Horizontal
  • ایجاد Hole Wizard

حجم دانلود : 6 مگابایت (لینک غیر مستقیم)

 

دانلود


آیا در مورد این آموزش سوالی دارید؟ درقسمت نظرات مطرح بفرمایید.

هدیه اموزش :

اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم

نظرات  (۱۰)

۱۴ تیر ۹۲ ، ۱۲:۵۵ احسان نعمان
سلام خسته نباشید از سایت خوب و آموزش های مفیدتون متشکرم
اگه ممکنه چگونگی ساخت پیچ و مهره با رزوه استاندارد و mate کردن آنها را آموزش دهید.مثلا در همین فولی کش.
پاسخ:
سلام
از شما هم بابت توجهتون به آموزش ها تشکر میکنیم.
آموزش مدل کردن پیچ (با رزوه غیر استاندارد) در آموزش های سایت موجود است.میتوانید به این لینک مراجعه کنید:
http://3nama.ir/post/12
در رابطه با پیچ و مهره های استاندارد هم احتمالا" در آینده آموزش خواهیم داشت.
در قسمت Toolbox سالیدورک انواع قطعات استاندارد از جمله پیچ و مهره را می توانید بیابید.
موفق باشید.
سلام... من سالید 2014 نصب کردم... واسه TOOLBOX گیر کردم چجوری میتونم دانلود کنم و نصبش کنم ؟؟؟؟
پاسخ:
سلام
تا جاییکه میدونم
toolbox در قسمت Design Library وجود داره و نیازی به دانلود جداگانه نداره.
به تصویر زیر نگاه کنید:
نمایش تصویر
روی Add in now کلیک کنید،قطعات استاندارد بارگذاری میشن.
همچینین میتونید مسیر زیر رو طی کنید و گزینه Toolbox فعال کنید:
 ...Options > AddIns
آیکون Options در قسمت بالا روی نوار منو هستش.
واقعا ممنون از راهنماییتون . یه اشکالی هست.... مثلا واشر وقتی میاد تو قسمت مونتاژ نسبت به بقیه قطعه ها خیلی کوچیکه.... چیکارش کنم؟؟؟
پاسخ:
خواهش میکنم.
واشرها هم مثل بقیه قطعات اندازه های متفاوت دارن.
هنگام مونتاژ یک واشر مثلا در استاندارد متریک ANSI ، منوی اندازه های آن، آشکار میشن که با یک حرف M مشخص شده اند.
نمایش تصویر
واقعا شرمنده انقد سوال میپرسم.... ولی من اندازه واشرو هر چقدم بزرگ کنم بازم نسبت به قطعه کوچیکه.... :O
تصویر
پاسخ:
اشکال نداره،مهم راه افتادن کار شماست.
فیلم زیر رو که ببینید،راحت اندازه تغییر میکنه.تنها چیزی که به ذهنم میرسه
اینه که اندازه سایر قطعاتتون مناسب واشر هست؟شاید مجموعه مونتاژیتون اونقدر بزرگ هست که اندازه استاندارد واشرها برای اون کوچک هستند.
اگه اینطوری هست باید اندازه واشر رو ویرایش کنید.
دریافت فیلم

خیلی لطف کردید
خدا خیرتون بده.
پاسخ:
ممنون.
سوال کنید بهتره.
موفق باشید.
سلام.دوتا سوال داشتم ازتون ؛
میشه یه طرحی رو که توی اتوکد رسم شده به سالید ورک منتقل کنم؟
با نرم افزار سالید ورک می شه جی کد نوشت؟ (لطفا در این مورد راهنمایی کنید)
پاسخ:
سلام
بله.
این قابلیت رو خود نرم افزار نداره مگر اینکه با پلاگین مخصوص اینکار انجام بشه.
با سلام مجدد.
فرمتی که می شه باهاش فایل ذخیره شده اتوکد رو تو سالید ورک اجرا کرد چیه؟
با تشکر
پاسخ:
سلام
dwg و dxf.
موفق  باشید.
سلام. اقا مجید چرا اموزش های جدید نمی ذارید. فکر کنم اخرین باری که اموزش جدید گذاشته بودین بر میگرده به یکسال قبل.
پاسخ:
سلام
بله،بخاطر اینکه از حوزه کار با نرم افزار دور شده ام اما اگر زمان مناسبی داشته باشم حتما آموزش جدید قرار می دم.
ممنون از شما که یاداوری کردید.اگر پیشنهادی داشتید استقبال می کنم.
سلام
اگه میشه نحوه طراحی بطری آب و توپ فوتبال sموزش بدبد
ممنون
پاسخ:
سلام
در حال حاضر مشغول تهیه یک آموزش بیست قسمتی هستم.
اما بعد از آن سعی میکنم درخواست شما را انجام بدم.
موفق باشید
سلام و ممنون از بابت مطالب آموزشی
املای "پولی" اشتباهاً "فولی" تایپ شده است. بهتر است تصحیح بفرمایید.
پاسخ:
سلام
ممنون بابت دقت شما. درست می فرمایید.
هر دو لفظ استفاده میشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی